tisdag 27 maj 2014

Väskor, väskor å väskor

Så här på vårkanten har jag en förkärlek till att sy väskor av olika slag. Tygväskor är också lättare att använda under varma och förhoppningsvis torra dagar i vår och sommar.

Jag har sytt två Hipsterbag, med mönster från Quiltbiten. Efter att sytt den första insåg jag att det behövdes en liten ändring i bredden på väskan för att min plånbok skulle rymmas.

En riktigt stor kasse har även hunnits med. Till den använde jag en charmpack och fick komplettera med några rutor från mitt tyglager. Det mönstret kommer också från Quiltbiten.

Den fjärde väskan blir min sommarväska i år.


I maj har jag varit på kurs hos Quiltbiten och sytt Magiska kuber. Har inte riktigt bestämt vad det ska bli, möjligen kuddfodral. Det var en enkel metod att sy dessa kuber och det kommer nog att bli fler.







3 kommentarer:

  1. Javisst är det roligt med lite nya väskor och har man då mönster från Quiltbiten kan det inte bli annat än bra och snygga blev dina väskor också!

    SvaraRadera
  2. Dina väskor ser mycket tilltalande ut där de står, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Fina väskor du sytt Cissi! Kuberna har jag också provat fast jag tror att dom jag gjorde blev större, för jag gjorde ett täcke av dom.
    Kram

    SvaraRadera