söndag 29 mars 2015

Våren är snart här

När våren kommer så sakta behöver de varma mössorna bytas ut till något svalare. De ska dessutom passa att ha under cykelhjälmen. Jag hade en jättebra mössa i bomull men den försvann för några veckor sedan och har inte hittat någon ny att köpa. Så vad göra, jo man kan alltid kolla i sitt tyglager och se om något finns att sy av.
Jag hittade rester efter en tröja jag sydde förra våren. Klippte lite på frihand och sydde på overlocken. Vips blev det en färgglad cykelhjälmsmössa.
När ändå symaskinerna var på igång så fortsatte jag att sy en liten necessär efter ett mönster, Annali.


Jag har ett favoritblusmönster, som jag nu sytt ytterligare en blus av. Mönstret kommer från Stoff och Stil 22007. Detta är den tredje i raden. OBS dålig bild. Jag kommer att använda detta mönster fler gånger.


Iövrigt har jag några stickningar på gång, en mössa och ett linne.

Idag tror jag att jag fortsätter vid symaskinen men vet inte med vad.


1 kommentar:

  1. Generally I do not post on blogs, but I would like to say that this post really forced me to do so! Really nice post. Your post is expressing what I actually wanted to know, thanks a lot!HD Wallpapers

    SvaraRadera