söndag 13 september 2015

Vart tog tiden vägen....

Det är ett långt tag sen jag skrev. Jag har kanske inte sytt så mycket som jag velat, men däremot sysselsatte jag mig med att sortera och rensa här hemma under semestern. Jag har slängt, skänkt och köpt nytt. Väntar nu på det sista, nya stolar från Norrgavel .


Bild från Norrgavel.se.

Förra helgen började jag stickkurs på Handarbetets Vänner i Stockholm. Det var en intensiv helg med provlappsstickning. Låter kanske inte så roligt men det är det. I veckan har jag fortsatt, vill prova på samtliga mönster vi fick på räta och aviga maskor och lyfta maskor.


Sista söndag i augusti träffades Söndagsgruppen för en gemensam aktivitet, sy Shimmering Triangles av Jenny Bowker. En i gruppen har planer på att erbjuda den som kurs och ville prova sitt koncept med oss övriga. Vi fick en härlig dag med mycket god information. Många använder Kaffe Fassettstyger eller liknande. Jag valde att använda mig av olika frukt- och bärtyger. Har endast kommit en bit och ska fortsatta nästa helgs sysammankomst i Gårdskär.

För att fortsätta frukttemat stickar jag ett par sockor med mönster från Dödergök, sockan Marit. Tänkte inte på det vid valet av garn men under stickandet inser jag att det blir ett par vattenmelonsockor.


1 kommentar:

  1. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.HD Wallpapers

    SvaraRadera